Crazy cat lady-sweater

Voor diegene die er aan zouden beginnen twijfelen: ja ik heb nog steeds een naaimachine en ja ik weet nog steeds hoe die werkt. Maar ik lijk ze de laatste maanden vooral voor de webshop of swaps te gebruiken en nog amper voor mezelf. Aan ideeën en stof nochtans geen gebrek. 

Zo kocht ik in oktober een leuk trictotstofje bij Modestofjes. Groen-grijs met kattenhoofdjes op. Sinds ik Dobby heb, ben ik echt gek op allerlei prullaria met katten. Bij voorkeur zwarte katten zoals hij zelf. Dus kon ik helemaal niet weerstaan aan dit stofje.

Toen ik het ontving, besloot ik er een trui van te maken. Dat kon ik wel nog gebruiken voor de winter. Dus koos een patroon, dit keer de Lindensweater, en ging aan de slag. Maar toen besloot mijn overlock om ambetant te doen en gaf ik het op. Het voorpand en achterpand hingen ondertussen via 1 mouw aan elkaar vast. En zo verdween alles in de kast.

Een maand later zette ik de andere mouw erin en sloot ik de zijnaden. Voor de boorden twijfelde ik tussen de tricot zelf of boordstof om voor contrast te zorgen. Ik kon niet kiezen en dus, ra ra ra, belandde de trui opnieuw in de kast.

Tot deze week. Ik kreeg springcleaning-kriebels en begon mijn naaikast te ordenen. Ik kon de trui gewoon niet nog eens onafgewerkt in de kast leggen en dus knipte ik de boorden uit de tricot en naaide die er aan. Zo was mijn trui die bedoeld was voor afgelopen winter eindelijk klaar.



Hij zit een beetje baggy, maar dat is volgens mij wat het model. Ik weet niet zo goed of ik hem geschikt vind om buitenshuis te dragen, maar als het-is-zondag-en-ik-hang-op-de-bank-trui is hij alvast goed gekeurd! Een trui geschikt voor de crazy catlady die ik ben.

Patroon - Lindensweater
Stof - Modestofjes

Wat vinden jullie ervan? Goedgekeurd? Voor welk soort stofjes hebben jullie een zwak?

Liefs,
Miss Pixie

#40dagenbloggen: 12/40

Reacties

  1. Ziet er goed uit vind ik. Ook om mee buiten te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind 'm super gelukt! En ik zou er gerust mee buiten durven komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      Ik ben soms zo onzeker over mijn naaisels, zeker als het zo lang geleden is dat ik heb genaaid :p Maar is precies niet nodig.

      Verwijderen
  3. Staat je goed! Voor binnen én buiten. Echt een leuk stofje, ik ben dan ook een crazy cat lady. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mademwazellejeanne12 maart 2017 om 21:39

    Zeker mee buiten komen. Is heel leuke trui! En welk zwak voor welke stof? Hmmmm voor welke stof niet eigenlijk ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.
      Awel ja, eigenlijk een overbodige vraag he :')

      Verwijderen
  5. Vind je die baggy? Ziet er nochtans een perfect fit uit op je foto 's! Leuk stofje it is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, op de foto inderdaad niet zo, maar in het echt wel wat. Zo onder mijn armen wat en aan mijn taille. Maarja, niet overdreven hoor. Ik ben gewoon wat strakkere truien gewend denk ik.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten