maandag 27 maart 2017

Hoe zit dat nu met die miracle mornings?

Als er nu 1één boek is waar ik in 2016 enthousiast over was dan is het wel "The miracle morning" van Hal Elrod. Ik las hem in een ruk uit en herlas hem direct met een fluostift in de aanslag. Ik maakte er een spread van in mijn bullet journal en startte de 30 day challenge. Maar er werd amper over geblogd. Ik schreef daar 1 post over en daarna vermeldde ik het nog eens links en rechts. Tijd dus voor een update!



Het idee achter TMM (= afkorting van The Miracle Morning) is "wake up an hour early and live more". Tijdens dat uur volg je een ochtendroutine gebaseerd op wat Elrod "SAVERS" noemt. De eerste weken stond ik trouw elke dag vroeg op om de SAVERS af te werken. Ik merkte dat ik ondanks het vroeg opstaan toch heel wat energie had en heel productief was. Alleen al door mijn SAVERS te doen, had ik het gevoel heel wat te hebben gedaan én dat nog voor het middag was.

Maar we blikken even terug naar waarom ik dit boek las en deze methode wou toepassen. Juist ja, ja dat was toen ik volop door mijn burn out ging en op zoek was naar hoe ik hier weer uit kon komen. Er kwam plots weer heel wat stress op me af met als gevolg slapeloze nachten en het lichaam dat foert zei. Dus na een paar weken TMM geraakte ik langer vroeg uit mijn bed en wist ik dat ik het anders moest gaan aanpakken.




Want zoals ik al zei ik merkte heel wat positieve kanten aan die ochtendroutine. Ik had meer energie en voelde me veel productiever dan op de dagen dat ik wakker werd en op de bank ging hangen en tv keek terwijl ik ontbeet. Maar mijn lichaam had soms gewoon ook veel slaap nodig om te herstellen en dus lukte het niet steeds om vroeg op te staan. Het was toen dat ik besefte dat het uur dat ik opstond er niet toe deed, maar wel hoe ik dat eerste uur besteedde. Ik ging onafhankelijk van het uur waarop ik opstond mijn SAVERS uitvoeren en liet de tv, het internet en social media aan de kant. En zo doe ik het nu al meer dan een jaar lang én ik heb daar deugd van.

Er zijn dagen waarop ik een mini-TMM doe. Dat wil dan zeggen dat ik de SAV in bed doe terwijl ik naar een app luister en de E(xcercise) enkel bestaat uit wat rekoefeningen i.p.v. een volledige workout. Ik leerde tijdens mijn burnout naar mijn lichaam luisteren. En er zijn dagen waarop ik gewoon moeilijker het bed uit raak dan andere en dagen waarop mijn spieren te veel pijn doen voor een volledige workout. And so be it. Er is geen TMM-politie die zal komen zeggen dat ik het verkeerd doe he ;) 





Wat maakt deel uit van jullie ochtendroutine? Zijn er hier nog TMM-ers? Welke voordelen ondervinden jullie van hiervan?

Liefs,
Miss Pixie

P.S.: Meer uitleg over de SAVERS kunnen jullie vinden in DEZE post. En je kan het boek HIER bestellen.

#40dagenbloggen: 24/40
Aantal ingezette skipdagen: 3/6

1 opmerking:

  1. Ik ben hier zo benieuwd naar! Ik vraag me af of dit te combineren valt met kinderen klaar krijgen om naar school te gaan? Ik zie het gewoon niet zitten om een uur voor hen op te staan, maar dan ga ik waarschijnlijk al helemaal voorbij aan de essentie! Ik zal het boek eens moeten lezen...

    BeantwoordenVerwijderen